Monday, December 19, 2011

Postojna i njena čovječja ribica

Ulaz u pećinu
  Moj očekivani susret s čovječjom ribicom (lat. Proteus anguinus) je otišao u nepovrat. Ne znam, možda ponovo budem imao priliku doći u Postojnu i prošnjuhati tim silnim hodnicima koje sam mogao vidjeti samo na slikama. Trebam se još provozati tim vozom i upoznati se sa tim čudnim mladunčetom zmaja, makar bio i toliko ružan. Prežaliti neću sto nisam vidio njega i njegovo stanište a sve zahvaljujući agenciji s kojom sam bio na proputovanju prema Italiji, ali i ljudima koji su se vozili zajedno s nama, koji su željeli što prije doći kući, kao da ih je neko tjerao na putovanje, ili su ga oni shvatali kao nešto što se u životu mora obaviti, neka potreba bez obzira na njihovu stvarnu volju. Jer neshvatljiva je u suprotnom ta nezainteresovanost za sve oko sebe, a mnogi to nešto možda više neće ni vidjeti u životu. Većinom su to bili stariji ljudi ili ljudi srednjih godina koji su nekada davno sa obaveznom školskom ekskurzijom obišli sve to, mada je bilo i onih koji su prvi put tu. Nama koji smo se školavali  u ratu, ili poslije rata ne preostaje ništa drugo nego loviti neku drugu priliku, te u sopstvenom aranžmanu zagnjuriti glavu pod te stijene. Hotel koji je sagrađen tik uz pećinu već sam posjetio i odsjeo u njemu, dakle ostaje samo još neposjećen taj poznati vozić kroz špilju. Ne da nisam pokušao ući i mimo radnog vremena predviđenog za posjete, ali me na ulazu dočekaše debeli lanci, velika rešetka i mnoštvo poruka na svim jezicima o strogoj zabrani ulaska. Bila je zima i bio je sumrak. Inače, uređenje oko hotela je predivno, i, kako kažu mještani, cijeli gradić živi na ručun te pećine za koju se smatra da je jedna od najvećih u Evropi, a jedina je takva u svijetu kroz koju se možeš voziti vozom. Zaista, obišao sam za kratko vrijeme mali grad - ništa posebno. Sve je ovdje usredsređeno na ono što se krije negdje u dubinama kamene siline. Ovdje se u hadu nalazi raj.

No comments:

Post a Comment